White Lagoon Beach - Bulgarien 1. del

Jeg har været længe om at komme i gang med det her indlæg om vores sommerferie. Der har været rigtig mange billeder, som jeg har skulle kigge igennem, sortere og redigere, så de kunne bruges her i indlægget. Jeg havde ellers lovet flere følgere på Instagram som spurgte til vores ferie, at indlægget ville komme på bloggen, når vi var kommet hjem fra ferien. Nu har jeg endelig fået taget hul på at skrive, og jeg har fået udvalgt alle de billeder, som jeg gerne vil vise jer.

Jeg tænker, at indlægget vil komme til at blive alt for langt, hvis jeg skal have det hele med i et. Derfor deler jeg det over i en første og anden del. Den første del som er denne, vil komme til at handle om hotellet som vi boede på, området og lejligheden. Anden del vil mest handle om mad. Maden vil komme til at fylde en ret stor del, da jeg synes, det fylder en del af det at være på ferie, og så er jeg mad-elsker og madblogger, så jeg har en hel del at fortælle om maden.

Rejsemål og hotellet

Vi boede på hotel White Lagoon Beach i byen Balchik i Bulgarien. Vi rejste med Spies og fandt rejsen på deres hjemmeside. Oprindelig skulle vi være rejst i juni måned, men vi var så uheldige, at først William og derefter Malte fik skoldkopper, lige inden vi skulle afsted. Faktisk stod kufferterne næsten klar, vores pas var fornyet og vi var alle fire blevet vaccineret. Men med skodkopper var der ikke andet at gøre end at blive hjemme. Vi var meget ærgerlige, og det var børnene naturligvis også. Det blev 10 ret hårde dage hjemme i sofaen i stedet for sol og sommer, som vi havde glædet os vildt meget til.

Vi fik heldigvis rejsen dækket af forsikringen, og besluttede derfor at købe en ny rejse i juli måned. Prisen her var en ganske anden, da vi var nået ind i skolernes sommerferie, men vi ville så gerne afsted. Vi trængte alle fire til at komme lidt væk, og børnene havde glædet sig så meget til flyvetur, ferie og at bade.

Årsagen til at vi netop valgte Bulgarien som rejsemål var den korte flyvetur, flyvetidspunktet, varmen, hotellet så super lækkert ud på billederne og så lød det meget børnevenligt. Så det opfyldte de krav, som vi havde sat os for vores ferie.

Store dele af Hotel White Lagoon Beach er bygget i 2013-2015. Det ligger meget tæt på vandet, har flere pools, motionsrum og underholdning for både børn og unge. Køreturen fra lufthavnen var på en times tid, så det var også ganske passende.

Vores lejlighed

Vi havde booket en 3-værelses lejlighed i to etager med havudsigt. I stueetagen var der et lille køkken, toilet, stue og en terrasse. Øverst var der et badeværelse, to soveværelser og en balkon.

Indretningen i lejligheden var enkel og med lyse møbler. Den var pænt rengjort ved ankomst, og lejligheden havde en god beligenhed i nærheden af både stranden, pools, købmanden og restauranten. Børnene sov sammen i det ene soveværelse, og vi sov i det andet.

Desværre var der også et par minusser ved lejligheden. Ting som vi ikke mener var helt i orden, når man har købt en dyr charterrejse. På balkonen på øverste etage stod der i den ene side en kæmpe maskine. En form for ventilator tror jeg, som larmede døgnet rundt. Det gjorde desværre, at vi næsten ikke opholdt os på balkonen, og det var ret ærgerligt, da vi gerne ville have siddet og snakket og have nydt den smukke udsigt ud til vandet.

White Lagoon Beach – Bulgarien 1. del

Derudover var der rengøringen, som ikke var tip top. I den uge vi var der, skulle der have været rengøring 5 dage ud af 7, og vi havde max rengøring 2-3 gange. Vi satte skilt på døren hver dag om at vi ønskede rengøring, men de kom ikke, så vi måtte selv gå ud med skraldet. Det kan godt være, at det lyder lidt fisefornemt, og nogle tænker måske “åh måtte I virkelig selv gå ud med skraldet”. Men når vi er blevet lovet rengøring og er på ferie, så synes jeg ikke at det er ok, at det ikke bliver overholdt. I vores ferie betaler vi netop for at skulle slippe for at bruge tid på rengøring og madlavning.

I beskrivelsen stod der tv med udenlandske sports- og nyhedskanaler samt børnekanal og gratis WiFi. Der stod også at hastigheden for internetforbindelsen varierede, og det var helt sandt. Vores internetforbindelse på værelset var temmelig dårlig, så vi brugte det mest til hurtige opdateringer. Det var ikke muligt at se online tv med forbindelsen. Tv’et brugte vi stort set ikke. Der var som beskrevet kun udenlandske kanaler, og vi fandt ingen børnekanal, så drengene gad ikke at se tv.

Mini Land og børneunderholdining

De fleste aftener var der børneunderholdning, og i løbet af dagen var der forskellige aktiviteter for børn. Lollo & Bernie kom også forbi i Mini Land, og de gik også rundt og hilste på børnene under morgenmaden i restauranten.

En af dagene kunne man få taget billeder sammen med Lollo & Bernie, og det var lige noget for William og Malte. Jeg fik taget en masse rigtig gode billeder til fotoalbummet. På flere af dem holder Bernie (bamsen) William for øjnene, og William er et stort smil.

White Lagoon Beach – Bulgarien 1. del

Vi tilmeldte William til en skattejagt for børn, som skulle foregå den kommende dag. Da vi ankom til Mini Land talte alle guiderne svensk, og William forstod naturligvis ikke en dyt af det, så han ville ikke med på skattejagten. Den efterfølgende dag da vi var i Mini Land sammen med drengene kom en dansk guide og hilste på os. Hun viste rundt i legerummet, og vi fortalte hende om, at William var hoppede fra skattejagten på grund af sprog barrieren. Det syntes hun ligesom os var ærgerligt, og hun anbefalede os at tilmelde begge drenge til et kommende arrangement med indianer-tur. Hun forsikrede os om, at hun ville være der, så der var en børnene kunne forstå. Jeg var lidt betænkelig da dagen kom, for jeg synes at Malte lige var lille nok til at deltage. Men begge drenge glædede sig, så vi lod dem være med.

Da vi indskrev børnene i Mini Land, talte alle guiderne igen svensk – også den danske guide. Søren sagde flere gange, “husk at tale dansk – så de danske børn også kan følge med”. Børneflokken gik afsted med guiderne, og vi lagde os ned ved børne-poolen, hvor vi havde lovet at opholde os, hvis børnene ikke ville være med til det hele. Efter en halv times tid så vi dem komme gående med indianer-fjer i håret. Bagerst gik William og Malte og holdte hinanden i hånden. De så begge kede ud af det, og da de så os, trillede tårerne ned af kinderne. Vi udskrev dem fra gruppen, og William fortalte os, at de slet ikke kunne forstå hvad der var blevet sagt på turen, fordi de voksne talte et andet sprog.

For det første får jeg det jo helt vildt dårligt over at have afleveret mine børn, når de går og er kede af det. Jeg forstår ikke, at en af guiderne ikke var kommet over til poolen med dem som aftalt. Dernæst er det så dårlig stil, at ikke en gang den danske guide taler dansk. Hvorfor pokker skal hun også tale svensk, når der allerede er en svensk guide?! Det giver slet ingen mening, og jeg er ked af, at vi tilmeldte vores børn til den tur.

White Lagoon Beach – Bulgarien 1. del

Billeder fra Mini Land. Her var vi flere gange sammen med drengene, så de kunne få leget med de andre børn, spillet spil og tegne.

Stranden og pools

Hotel White Lagoon Beach har to voksenpools og en børnepool. Børnepoolen lå helt tæt ned til stranden. Man skulle blot gå ned af en enkel trappe for at stå med fødderne i sandet. Hele området var rigtig lækkert, og der var masser af muligheder for at bade, slappe af og hygge sig. Børnepoolen var lidt lille, og området kunne godt være meget trængt, men så kunne vi bare flytte ned til stranden. Et par gange lå vi helt tæt ved vandet i liggestole, imens børnene gik rundt i vandkanten og kastede med sten. Åh det var skønt og ren ferie-afslapning!

Mr. cool på stranden med solbriller og på vandcykel ♥

White Lagoon Beach - Bulgarien 1. del

Her ligger han livsnyderen William. I vandkanten på stranden imens vandet kølede ham ned på en varm dag. De fleste dage var der omkring 28-30, men sidst på ugen blev det endnu varmere og næsten for varmt, hvis man ikke opholdt sig i poolen eller på stranden.

Et plus ved børnepoolen var, at den var “overdækket” med et sejl, så børnene ikke fik den brændende sol på sig, når de badede.

Købmanden

Overfor vores lejlighed lå et Mini Market. En mindre købmand som havde morgenmadsprodukter, strand-legetøj, drikkevarer osv. På den sidste dag løb vi tør for bleer til Malte, og jeg gik derfor over for at købe bleer til ham. En lille pakke Libero bleer kostede 130 kr. så er de godt nok også betalt, synes jeg. Priserne i købmanden var vist lige skruet op til det tredobbelte, og flere af tingene ville vi slet ikke betale for. Derfor brugte vi mest købmanden til at købe is, drikkevarer og strand-ting til børnene.

Tivoli

På parkeringspladsen ved receptionen var sat et lille Tivoli op. Her kunne man prøve en hoppeborg, bolde i vand og en kæmpe rutsjebane. Super fint lille sted, men ligesom i købmanden var priserne skruet op. Det kostede 40 kr. pr. barn for at prøve en af tingene. Det vil sige 80 kr. for at William og Malte kunne prøve rutsjebanen. For mit vedkommende skræmte de priser os næsten væk, men børnene ville jo så gerne have lov at prøve. Jeg har forståelse for, at hotellet skal betale en mand for at stå der, og at det skal kunne køre rundt, men jeg synes priserne var alt for høje. Havde det nu kostet 20 kr. pr. ting, var vi sikkert kommet igen flere gange over ugen.

Området rundt om hotellet

Hele området rundt om hotellet var meget smukt og frodigt. Der var mange smukke blomster, palmer og grønne arelaer og det blev passet og plejet af gartnere hele dagen.

Vi gik mange ture ned til stranden, købmanden, Tivoliet, rundt om bygningerne og ned og så underholdning om aftnen med sang for børn og voksne. Men vi savnede alligevel noget mere. Det kunne have været rart med en legeplads, hvor børnene kunne lege (der var to vipper og en mini rutsjebanen for de helt mindste), og så kunne det have været rart med flere områder hvor man kunne sidde. Vi havde i alt fald en følelse af, at vi savende flere steder at kunne gå hen og slappe af.

På nuværende tidspunkt er hotellet et Family Garden hotel, og i sommeren 2016 udvides det til et Sunwing Family Resort. Jeg ved ikke hvilke krav, det stiller til hotellet. Men jeg kan nok godt allerede nu røbe, at jeg ikke synes, at det har været på niveau med de Family Resort hoteller, som vi tidligere har holdt ferie på.

Nå nu er dette indlæg vist blevet langt nok, så jeg må hellere runde af. I næste del vil jeg skrive om maden, vi spiste i Bulgarien, og der vil også være en masse billeder.