Forkælelse til mor

Det her indlæg adskiller sig fra mine tidligere indlæg, da denne tur ikke er egnet for børn. Jeg synes alligevel, at jeg vil fortælle om den, da jeg ved, at der er en del kvinder ikke mindst mødre, som læser med her på bloggen.

Forrige weekenden var jeg på spaophold på Hotel Skansen i Sverige sammen med min barndomsveninde. Hun har ligesom mig to børn, som er nogenlunde jævnaldrende med mine drenge. Vi havde booket opholdet for flere måneder siden, og fik det til en god pris, da jeg havde fundet et tilbud på en deal-side.

Faktisk var det første gang, at jeg skulle overnatte uden børnene. Ja, jeg er en værre pyllermor – en slem en af slagsen ;-) Men jeg glædede mig meget til at skulle være sammen med min veninde. Ikke at skulle andet end at slappe af, snakke, bade og nyde god mad. Det var lige sådan en weekend, som vi trængte til.

Efter et par timers kørsel ankom vi til Båstad i Sverige. Båstad er en lille by med cirka 4800 indbyggere, som ligger helt ud til vandet. Byen har de mest charmerende huse i svensk stil og en meget flot natur. Det var urtolig blæsende, da vi ankom, så vi skyndte os at få baggagen fra bilen over til hotellet.

Når man køber en deal med en samlet pakke, er det jo ikke rigtig til at vide, om det også er godt, det man får. Vi havde selvfølgelig kigget på billeder på nettet af hotellet, men var alligevel ret spændte. I receptionen fik vi udleveret vores nøgler til vores værelse som lå oppe på øverste etage. Værelset var super hyggeligt med mørke bjælker og en stor seng med rød-hvid stribet sengetæppe. På sengen lå der morgenkåber og tøfler klar til os, og på bordet stod glas og mousserende vin. Minibaren var fyldt op, og på badeværelset stod der små fine flasker af shampoo, balsam, shower gel og body lotion.
Udsigten fra vinduerne kunne der bestemt heller ikke klages over. Vi kunne se direkte ned til vandet og koldbadehuset.

Vi satte hurtigt vores tasker, og så gik vi ud for at se nærmere på hotellet. I receptionen fortalte de ved ankomst, at der var afternoon tea nede i stuen. Vi vidste faktisk ikke, at det var med i pakken, så det var en glædelig overraskelse, da vi var sultne. Her var masser af lækre sager som vaniljescones, svensk knækbrød og kager, ost, frugt, kaffe, te og vand med frugt og agurker.

Vi fandt en dejlig plads midt i kæmpe bløde sofaer foran pejsen, hvor vi kunne nyde vores afternoon tea. Der var så rart, at vi kom til at sidde der alt for længe og snakke. Tiden fløj afsted og pludselig kunne vi se, at vi skulle skynde os for at nå over i spa’en inden aftensmaden.

Ligesom resten af hotellet var også spa’en stilrent, men slet ikke på en sådan måde at man ikke følte sig velkommen. Alle medarbejderne på hotellet var venlige og imødekommende, og over alt blev vi mødt med smil og et lille nik.

Koldbadehuset og spa-afdelingen

Spa-afdelingen bestod af et bruse-område, wellness-område og en pool. Derudover var der også et lokale ud mod stranden med liggestole, hvor man kunne ligge og nyde udsigten og se ned til koldbadehuset.

For at komme ned til koldbadehuset skulle man følge den lange udendørs træbadebro. Jeg var meget nysgerrig på at se, hvad det var, og synes at vi skulle opleve det hele, når vi havde muligheden. Min veninde var lidt skeptisk, men jeg fik hende overtalt ;-)
Vi tog morgenkåber og et par tæpper omkring os, og så løb vi så hurtigt vi kunne hen over broen. Det var ved at blive mørkt, det storme og var koldt, og bølgerne skyllede voldsomt hen over sandet og kanten på broen, hvor vi løb.

Så snart vi åbnede døren ind til koldbadehuset, blev vi mødt af ro og varme. Vi satte os i stolene foran pejsen, hvor vi nød udsigten, den rolige musik og varmen fra flammerne. Vi kunne se ud på teressen, hvor der var en japansk pool (a la boblebad). Der kunne man sidde omgivet af havet og den smukke aftenhimmel.

Spaophold på Hotel Skansen

Tilbage i den indendørs spa-afdeling lagde vi os ind i lav mørk pool med meget varmt vand. Der var beroligende musik og skiftende dæmpede lys i farver i loftet. Efterfølgende var vi en tur i poolen, inden vi gik op på værelset for at gøre os klar til middagen.

Middag i Restaurant Sand

Med i pakken havde vi en 3-retters menu på Restaurant Sand, som lå i bygningen op af hotellet. Restauranten var stilren og hyggelig, og vi blev pænt taget imod og vist til vores bord. Menuen var forudbestemt og skifter efter ugens dage.

Menuen:
KALLRÖKT LAX
toast, äpple, pepparrot, forellrom, citron
Da jeg ikke er begejstret for laks, kan jeg ikke bedømme smagen af denne ret. Den var pænt anrettet, og vi fik den serveret med det samme.

HELSTEKT OXFILÉ
glaserade betor, potatis- och purjolökskaka, pepparsås
Kødet var rigtig fint stegt. Jeg bad om gennemstegt. Grøntsagerne og saucen var lækker, og ligesom forretten pænt anrettet.

RHUM BABA
citrus, romrussinglass
Desserten var desværre en skuffelse. Isen var ret speciel og havde en for gennemtrængende smag af rom. Jeg synes, det er synd at servere så speciel en is, når man skal nå ud til en bred skare af mennesker.

Spaophold på Hotel Skansen

Alt i alt kan jeg ikke give maden mere end tilfredsstillende, og så synes jeg, at retterne kom for hurtigt efter hinanden. Det havde ikke gjort noget med en lille pause. Vi fik desværre indtryg af, at de gerne ville hurtig af med deres gæster, fordi de fik større selskaber senere på aftnen.

Efter middagen gik vi tilbage på værelset, og lagde os godt til rette i sengene for at se dansk Melodi Grand Prix. Imens nød vi et glas bobler og spiste svensk slik og chips.

Morgenmad i Restaurant Sand

Udover middagen var der også søndagsbrunch inkluderet i vores pakke. Buffetten var stor – virkelig stor. Her var bare alt, man kunne ønske sig! Morgenmadsprodukter, diverse yoghurter, juicer, te, kaffe, brød, boller og knækbrød. Pålæg, ost, pandekager, vafler, frugt, æg, bacon, pølser og meget mere.

Vi satte os ved et af bordene tæt ved vinderne, så vi kunne nyde udsigten ud til vandet. Her sad vi og spiste morgenmaden og sludrede, inden vi gik en tur rundt på hotellet. Vi skulle først checke ud kl 12.00, så der var heldigvis også tid til en lille tur mere i spa’en.

Min anmeldelse af spaophold på Hotel Skansen

Jeg synes, at vi havde et skønt ophold på Hotel Skansen. Det var meget afstressende at tøffe rundt i morgenkåber og tøfler. Spise god mad, snakke foran pejsen og bade. Der var ikke en finger at sætte på atmosfæren, indretningen eller rengøringen.

Personalet var venlige, alt fungerede som det skulle, og jeg synes vi fik meget for pengene. Jeg oplevede en ro, som jeg ikke har oplevet på andre hoteller, og det var skønt at føle sig forkælet. Jeg kommer meget gerne til Hotel Skansen igen ♥

Spaophold på Hotel Skansen

Mere nyt fra Madling? Følg med på Facebook og Bloglovin’.