Bogense Strand Feriecenter - Fyn

I påsken havde vi lejet en ferielejlighed i Bogense Strand Feriecenter på Fyn.
Fyn er Danmarks tredjestørste ø og rundt om ligger flere mindre øer som Langeland og Ærø. Byen bogense er en havneby, og den ligger på den nordlige del af Fyn.

Vi kørte over Storebæltsbroen fra Sjælland for at komme til Bogense. Det tog cirka 2,5-3 timer for os, da vi holdt en tisse og is-pause undervejs. Ingen af drengene er specielt glade for at køre i bil, så vi ved, at det hjælper at dele tuen lidt over.

Bogense Strand Feriecenter ligger både rigtig smukt og hyggeligt. Husene som er meget store er opdelt i lejligheder som alle ligger tæt ved havnen, stranden og grønne områder.

Ferielejlighed i Bogense Strand Feriecenter

Vi boede i en lejlighed i to etager på 110 km².
Nedrest var der en gang, hvor man kom ind, et soveværelse med dobbeltseng, et stort badeværelse med sauna, brusebad og spabad. På første salen var der en stue, et mindre badeværelse med bruser, endnu et værelse med dobbeltseng, en hems med senge (som vi ikke brugte) og et værelse med to enkeltsenge. Derudover var der også to terasser som vi ikke rigtig fik brugt.

William og Malte sov på første salen i værelset med de to senge, og Søren og jeg sov i det nederste soveværelse.

Vi brugte spabadet på det store badeværelse hver dag, tror jeg. Det var vildt skønt og meget afslappende. Her hjemme har vi badekar, men det er nu slet ikke det samme, synes jeg. Det er faktisk meget sjældent, at jeg bruger det.

Bogense Strand Feriecenter - Fyn

Det ene af soveværelserne. Udover dette var der også to på 1. salen + en hems med senge.

Badeværelset med spa-badet. Der var også en brusekabine og en sauna.

Bogense Strand Feriecenter - Fyn Bogense Strand Feriecenter - Fyn

Hygge-morgen med Lego og hjemmebagte boller

Vi har en tradition med at drengene får en ferie-gave, når vi er ude at rejse.
Malte valgte et Legosæt, som han var meget optaget af at få bygget. Søren hjalp ham en smule, men ellers fik han vist bygget det meste selv. Efter det var bygget færdigt, skulle jeg komme og bestille is i hans isbutik :-)

De andre gange vi har været afsted i feriehuse, har jeg savnet vores køkkenvægt. Det er så hyggeligt med hjemmebagte boller om morgnen, og selv om jeg godt kan lave dejen uden at veje, så bliver den nu allerbedst, når det er de rigtige mål.

Bogense Strand Feriecenter – Fyn

Min søde Malte-mus i gang med at bygge Lego.

Morgenmad i feriehuset med hjemmebagte boller, røræg, bacon, juice og kakao.

Dejen til bollerne er super nem at røre sammen.
Det er en koldhævet dej, så den skal på køl om aftnen, inden bollerne skal bages om morgnen. Jeg plejer at bruge min køkkenmaskine til at ælte dejen, men i feriehuset brugte jeg bare en ske. Det fungerede faktisk vældig godt, og bollerne blev rigtig lækre. Opskriften på de koldhævede boller kan ses her.

Aktiviteter i feriecentret

I midten af husene lå der en fin lille legeplads, og der var også en sø med siddepladser ved siden af. Jeg var med Malte en tur på legepladsen den første dag, vi var der, men ellers gik vi mest tur i området.

Tæt ved lå både en Meny og Rema1000, så det var nemt at få købt ind.

I huset var der trådløst internet, og det fungere meget fint. Vi havde ingen problemer med at streame serier om aftnen, når børnene sov.

Byen Bogense er en hyggelig lille by, hvor man sagtens kan gå ture. Butikkerne er dog ret hurtigt set, da der ikke er så mange af dem. Så hvis man gerne vil på shopping, skal man tage til en af de større byer på Fyn.

Bogense Strand Feriecenter - Fyn

Til venstre: En tur på legepladsen med Malte. Der var en del tyske børn, så Malte var helt overbevist om, at vi da ikke kunne være i Danmark ;-)
Til højre: Bobler, spa og chokolade for to. Det var så hyggeligt med det lækre spa-bad.

Stranden

Ganske kort fra feriecentret lå stranden. Den sidste aften vi var i huset, pakkede jeg en hygge-kurv til drengene, de tog deres lune hjemme-dragter på, og så tog vi ned på stranden for at se solnedgangen.

Der var så dejligt og stille, og se lige hvor smukt der var!

Bogense Strand Feriecenter – Fyn

Hygge-kurv til drengene med lidt frugt, juice og snacks.

William på vej ud på de yderste sten. Her satte han sig for at kigge ud på vandet og  nyde solnedgangen

Ture i området

Der er mange gode og familievenlige ture, som man kan tage på, på Fyn. Dem vil jeg komme meget mere ind på i et andet indlæg, hvor jeg også vil dele billeder.
Når det nye indlæg med ture er lavet, skal jeg nok linke til dem fra dette indlæg.

Min anmeldelse af Bogense Strand Feriecenter

Vi havde en god påskeferie i Bogense, og det var rigtig hyggeligt at opleve Fyn sammen med børnene.
Vejret var vi ret heldige med, da det var solskin alle dage. Især de sidste to dage var gode, der havde vi havde omkring 18-20 grader.

Huset var dejligt at bo i, og vi havde alt, hvad vi skulle bruge. Skal jeg nævne en lille ting, som vi ikke var så begejstret over, så var det sengen. Både Søren og jeg fik ondt i ryggen af den. Madrassen var ikke god. Men sådan er det nok ofte med sommerhuse og ferieboliger, man kan ikke forvente en god kvalitetsseng.

Vi var “kun” på Fyn i fem dage, da vi også gerne ville have et par dage derhjemme. Men på de fem dage synes jeg alligevel, at vi nåede at se ret meget. Vigtigst af alt så fik vi også slappet af og hygget os sammen som familie.

Vi vender gerne tilbage til Fyn igen og tager på endnu flere ture.

Vil du have det seneste nyt, så husk at du kan følge med på: