Kallithea Beach – Rhodos

I juni måned rejste vi til Kallithea Beach på Rhodos. Kallithea Beach ligger direkte ud til vandet og cirka 4 km fra Rhodos by. Flyventuren tog 3 en halv time og busturen en halv time. Perfekt rejsetid synes vi, da ingen af os er særlig glade for lang rejsetid.

Flyveturen gik nemt og godt, og vi kunne virkelig mærke, at vi ikke har små børn mere. De sad stille og roligt og tegnede, så film, spillede på iPad eller snakkede. Der var specielt på udturen meget larm i flyet og rigtig mange små børn og babyer. Det gav naturligvis en del uro, (vi har jo også været i den periode med vores børn) og flere af de små græd og ville ikke sidde stille. Lige der nød jeg ret meget, hvor nemt det var med to store drenge.

Det har taget temmelig lang tid at komme i gang med dette indlæg, da jeg har skulle kigge 637 billeder igennem! Jeps, så mange billeder fik jeg taget på ferien! ;-)
Heldigvis tog jeg en del notater under ferien, så jeg nemmere kunne komme i gang med skriveriet herhjemme.

Vores lejlighed

Hotellet ved Kallithea Beach består af 549 lejligheder som er delt op i fem områder. Athena, Ariadne, Triton, Helios og Poseidon. Vi boede i en 3 værelses Royal Suite i Poseidon. Lejligheden havde en stue og køkken ud i et, et lille rum med køjesenge og skydedør, stort badeværelse, soveværelse med dobbeltseng og walk-in closet og to store terrasser med havudsigt.

Ved ankomst lå der badekåber til os alle fire og en velkomst-pakke med snacks samt kolde drikkevarer på køl. Det var ret skønt, og lige hvad vi havde brug for efter rejsen.

Lejligheden var lys og pæn, og der blev gjort rigtig pænt rent hver dag.

Kallithea Beach – Rhodos

Her badeværelset med “his and hers sink”. Det kunne vi godt bruge her hjemme også ;-)

Udsigten fra den ene terrasse med det flotteste blå vand. Her stod jeg hver morgen og nød roen og kiggede ud på vandet.

Morgen, nattøj, solskin og to drenge som er optaget af at bygge Lego.

Området rundt om hotellet

Hele området rundt om hotellet og faciliteterne var rigtig pæne. Der var grønt og rent over det hele, og der bliver virkelig gjort noget ud af, at få det hele til at se pænt ud.

Der var et flot og stort træningsrum, hvor jeg fik trænet en enkel gang. Ja, jeg havde ellers planer om flere gange, men der gik ferie i den ;-)

Der var også en rigtig god café, hvor man kan købe lækre smoothies og juice. Strand og pool området var godt, der var underholdning både for små børn og teenagere, en købmand og også en rigtig flot Lollo & Bernie shop.

Tæt ved parkeringspladsen lå der et mindre Tivoli område med spillemaskiner og små forlystelser. Både i Tivoli, cafeen og købmanden skulle man huske pengepungen. Her var dyrt og priserne var skruet for højt op efter vores mening.

Kallithea Beach - Rhodos

Smukke blomster på et af træerne tæt ved vores lejlighed og mine tre på vej over at spise aftensmad ♥

Kallithea Beach – Rhodos

William og jeg gik en tur sammen ved stranden. Der var mange små fordybninger med varmt vand, og alle de hvide plamager som ses på billedet er salt!

På et område ved hotellet lå den fineste urtehave med masser af skønne krydderier. Vi kunne selvfølgelig ikke lade være med at dufte, og flere gange nævnte drengene pizza, når de kunne genekende krydderier som timian og oregano.

Vejret på Rhodos

Selv om vi kun var midt i juni var vejret intet mindre end fantastisk. Der var alle dagene mellem 35-40 grader. Det var så dejligt og virkede ikke for voldsomt, da vi var så tæt ved vandet.

Pools og stranden

På Kallithea Beach er der intet mindre end 6 pools. Der er en rigtig god blanding af babypools, børnepools og lege-pools. Jeg kan ikke huske, om vi prøvede dem alle, men vi opholdt os mest ved børne- og legepoolen ved Athena. Der var ofte god plads og ro, og der var ingen problemer med at finde en ledig solstol – heller ikke op af dagen.

Selv om luften var varm, så var poolsene desværre lidt for kolde i juni måned. De kunne faktisk godt have været opvarmet lidt. Det var slet ikke sådan, at vi ikke kunne bade, men det var køligt og tydeligt at se, at det ikke kun var vores børn som frøs.

Stranden lå dejlig tæt på, men der skulle betales for liggestolene. Jeg tror, det kostede 140 kr. for to liggestole, og det gad vi ikke at betale. Så når vi var på stranden, var det i kortere tid for at bade og finde sten sammen med børnene.

Kallithea Beach - Rhodos

Malte slapper af i skyggen, inden der skal bades og leges med storebror i poolen.

Kallithea Beach – Rhodos

Malte er ikke en lige så stor vandhund som William, så derfor havde vi tit lidt legetøj med, når vi lagde os ved poolen.

Maden – all inclusive

Maden på Rhodos vil jeg beskrive som middel til godt. Der var kæmpe stort udvalg til alle måltiderne, men der var for mange ting, som ikke var med i alle inclusive konceptet. Blandt andet var is og drikkevarer udvalget i baren småt, og “alle” de lækre ting var ikke en del af all inclusive. Ved børne-underholdningen om aftnen var der popcorn, og det var heller ikke en del af all inclusive. Alt fra cafeen J.O.S. var heller ikke en del af det.

Det er naturligvis for at tjene ekstra med penge, men der kunne vi godt have tænkt os, at have den mulighed at kunne tilkøbe det på forhånd. Det kunne måske være i en luksus udgave af all inclusive, så det virkelig var alt som var med.

Generelt var maden god, men restaurant forholdene virkelig dårlige!
Man havde intet gjort for at skærme af eller lyddæmpe. Det var som at træde ind i en stor Ikea restaurant. Der var voldsom meget larm, børn der græd, bestik og glas som blev tabt på gulvet, forældre der kaldte, og personale som farerede rundt med deres vogne. Der var virkelig pænt og rent men med 549 lejligheder, kan I nok forestille jer, at støjniveauet var højt.

Jeg er glad for, at William og Malte er vant til at komme med ud at spise. Alligevel var det svært for Malte at koncentrere sig om maden, og det var ikke rart for nogen af os at spise der. I min bog trækker det så meget ned, at jeg vil kigge efter et mindre hotel næste gang. Jeg gider simpelthen ikke at sidde i så meget larm og stress, når vi skal spise. Måltiderne skal være rare og hyggelige, og det var de ikke!

Kallithea Beach - Rhodos

Kallithea Beach – RhodosUdover all inclusive restauranten har hotellet også en restaurant tæt ved havet samt Fino restaurant. Resturanten tæt ved havet var næsten altid halvtom, da den ikke var en del af all inclusive.

På Fino kunne vi fire gange, da vi kunne få lov at udskifte all inclusive til frokost og middag. På Fino var der en helt anden ro, rigtig lækkert mad og vældig sødt personale. De gav sig tid til at tage imod bestillingen, smilte til børnene og har sikkert også helt andre arbejdsforhold end i all inclusive restaurant.

Kallithea Beach – Rhodos

Lækker bøf, pomfritter, sauce og god betjening på Fino restaurant.

Friskpresset juice, smoothie med jorbær og Oreo-shake fra café J.O.S. Vi var der flere gange, og det var SÅ lækkert.

Børneunderholdning og leg

Der var gode legepladser og Mini Land på Kallithea Beach.
Børnene var inde og tegne et par gange i Mini Land, og vi så også et par børneunderholdnings-shows om aftnen. Desværre foregik det hele på svensk og engelsk. Vi har oplevet det før på andre børnehoteller, og det må være fordi, de har mange flere svenske gæster. Jeg vil dog mene, at de godt kunne have tilpasset det, så de danske børn også kunne følge med. Hele showet og samtalerne med børnene som optrådte var på svensk, og det forstår William og Malte intet af.

Kallithea Beach – Rhodos

Lollo & Bernie underholdning for børnene, og William som er i gang med forret på Fino.

Det savnede vi

Bedre flyvetider
Vi fløj fra Københavns lufthavn kl 7.00. Det vil sige, at vi skulle være i lufthavnen omkring klokken 5.30 for at parkere bilen og videre til check in. Jeg mener, at vi kørte hjemmefra ved 5 tiden og derfor stod op kl 4.00. Kufferterne stod selvfølgelig klar, men der er altid en del ting, som man først kan komme i til allersidst. Børnenes tøj og tæpper lå klar, så vi bare lige skulle have dem ud i bilen.

Vi har flere gange talt om, at vi undrer os over, at flyve-tidspunktet, skal være så tidligt. For os giver det ikke ikke mere tid ved ankomst, da vi og børnene var mega trætte, og derfor måtte sove. Kunne vi vælge  ville vi meget hellere flyve omkring middag eller sidst på dagen for ikke at få vendt rundt på dags-rytmen.

All inclusive armbånd
Når vi har rejst til børnevenlige all inclusive hoteller, plejer vi og børnene at få armbånd på. Det gør det nemt specielt for børnene selv at hente is og drikke. På Kallithea Beach skulle de samme adgangskort som til lejlighederne bruges ved all inclusive.
Det var altså ikke særlig smart og slet ikke, når vi var nede at bade. Børnene kunne ikke selv hente is, alt skulle registreres på kortet, og der var ALT for lange køer ved pools-barerne.

Min anmeldelse af Kallithea Beach – Rhodos

Kallithea Beach er et stort og flot hotel med mange faciliteter. Jeg tror, man skal gøre op med sig selv, om man ønsker det stort og flot med mange muligheder, eller om man mere er til det stille og hyggelige. Der er jeg måske nok mest til det sidste. Jeg kan bestemt godt lide at der er pænt og lidt luksus, (hvem kan ikke det), men jeg synes, at det går ud over hyggen og stemningen, når hotellet bliver for stort.

Næste gang vil vi nok kigge efter et noget mindre hotel – men som stadig er lækkert og godt. Det skal være børnevenligt, og der må ikke være for langt. Har I nogen anbefalinger?

Her kan I læse om flere af vores rejser med børnene.

Du kan følge bloggen på Facebook – Instagram – Bloglovin’.